sobota, 2 lutego 2013

Talisman Magia i Miecz


Talisman Magia i Miecz to gra szczególna, wokół niej panuje naprawdę magiczna atmosfera. Gra planszowa została wydana w latach 80 przez Games Workshop - wydawcę takich tytułów jak Warhammer i jest wydawana nadal w wielu językach. Mimo tego że gra ma już 30 lat wciąż jest podstawową pozycją wśród graczy. Może jest to spowodowane tym, że gra została zaprojektowana w czasach, w których komputery nie były jeszcze popularne i planszowa rozrywka była bardziej popularna.

Gracze Talismana wcielają się w rolę Poszukiwaczy, a szukają Korony Władzy która jest legendarnym artefaktem. Po rozłożeniu planszy, każdy wybiera postać lub losuje - gracze ustalają to między sobą. Gracze mają do dyspozycji kilka profesji od dzielnych i silnych wojowników, poprzez minstrelów, kapłanów, magów i czarownice. Podobnie jak w grach RPG każda z profesji charakteryzuje się cechami takimi jak siła, moc, życie, los, charakter oraz zdolności specjalne.


Podczas poszukiwań Korony Władzy bohaterowie spotykają licznych przeciwników z którymi mierzą się walcząc wręcz, tutaj ważna jest cecha siła. Walka może być też mentalna wówczas kluczową cechą staje się moc postaci. Punkty życia oczywiście charakteryzują stan naszego zdrowia. Najistotniejsze są natomiast zdolności specjalne poszukiwacza, to one najbardziej poróżniają profesję.Charakter postaci właściwie nie ma znaczenia podczas rozgrywki. Gdy charakterem poszukiwacza jest dobro nie jest zobowiązany do podejmowania jakichkolwiek działań w związku z tym, wprowadza to jednak na niego tylko pewne ograniczenia co do używanych przedmiotów. Podczas swojej wędrówki poszukiwacze rosną w siłę, znajdują sprzymierzeńców, którzy powiększają ich drużynę. Bohaterowie rozszerzają również swój ekwipunek o przedmioty i zaklęcia, które mogą wykorzystać w boju.

Plansza do gry Talisman:Magia i Miecz

Co do planszy jest ona dość duża i podzielona na 3 krainy. Aby dotrzeć do Celu wyprawy - Korony Władzy, Poszukiwacze muszą przebyć je wszystkie. Zewnętrzna Kraina jest najbardziej przyjazna i otacza dwie pozostałe, od niej rozpoczyna się przygoda. Pola po których kroczą bohaterowie zwykle zobowiązują nas do pobrania karty przygody, ale możemy napotkać również bardziej szczególne pola jak Miasto, Wioskę, Kapliczkę czy Cmentarz. Przedostanie się do Wewnętrznej Krainy nie jest takie proste  gracz musi pokonać strażnika, bądź posłużyć się tratwą, która pomoże mu przedostać się przez rzekę. Każda kolejna kraina jest trudniejsza dla poszukiwaczy. Po przebyciu Krainy Wewnętrznej pozostaje już tylko Kraina Środkowa, na której znajduje się Korona Władzy.


Gra Talisman Magia i Miecz została opisana dzięki uprzejmości sklepu Gry Planszowe 24, który udostępnił ją do recenzji.

38 komentarzy:

  1. Aż przypomniało mi się dzieciństwo, kiedy to całymi godzinami siedzieliśmy nad Magicznym Mieczem. Czy gdzieś można jeszcze kupić tę grę?

    OdpowiedzUsuń
  2. W Krakowie widziałem ją ostatnio w sklepie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było przecież wznowienia. Przynajmniej ja nic o tym nie słyszałem.

      Usuń
  3. Tak, gra ciekawa. Z tego co widzę - można ją spokojnie dostać w paru sklepach internetowych i stacjonarnych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ocenicie moją grę wzorowaną na Talizmanie: TU jest treść

    Gra wzorowana jest na grze "Talissman Magia i Miecz'

    W grze chodzi o zdobycie starożytnego miecza ,który nie posiada jeszcze nazwy ,ale nie jest to takie proste ,trzeba zdobyć klucze do poszczególnych kraina ,a to nie jest proste. Jak to zrobić

    1.Trzeba wylosować kartę z odpowiednim bossem (to nie jest łatwe bo kart jest dużo a z bossem tylko jedna
    2. Trzeba go pokonać ,a tu już los zdecyduje (Rzucamy kośćmi)

    Teraz opisze poszczególne pola na mapce

    -Znaki zapytania: Losujemy kartę i sprawdzamy jaka przygoda nas czeka. Tutaj przykładowa przygoda

    "Ork Rushock obił Ci trochę mordę po zakończeniu tej czynności wywalił Ci frontalnego kopa w czoło , lecisz do przodu 4 pola ,ale jesteś nie przytomny i stoisz 2 kolejki'

    Są oczywiście też dobre przygody np:

    "Różowa wróżka daje Ci magicznego grzybka
    -Ooo Kucyk TEODOR !
    Na magicznym kucyku jedziesz 6 pól w którym chcesz kierunku"

    Teraz Miecze

    Miecz jak można się domyślić to Walka po wejściu na to pole
    losujemy kartę na której jest jakaś istota (ork,elf,goblin,szkielet,golem,troll itd)
    Na karcie napisane jest ile kto ma życia (3x <3 CZYLI 3 ŻYCIA) i ile dostaniemy za niego doświadczenia.

    Teraz sprawdzamy kto ma mniej życia i ten kto ma mniej życia ma prawo zaatakować jako pierwszy. Rzuca kością wypadło mu np: 5 ,ale jeszcze ma swoje uzbrojenie np: Miecz który dodaje mu 2 do ataku, konia który dodaje 3 do ataku o to już jest 10.
    teraz inny gracz rzuca za istota wyleciało 3 + maczuga 2 do ataku to razem 5
    Gracz ma więcej ataku czyli on wygrywa tę rundę i odbiera wrogowi jeden PŻ i tak gramy dopóki ktoś umrze. Jeszcze są zaklęcia o których powiem w następnym punkcie.
    Gdy gracz wygra zabiera kartę wroga jako trofeum (jeżeli jest to boss odkłada go w talię)

    Oczywiście za wygraną gracz dostaje doświadczenie

    Magia:
    Są 2 typy zaklęć
    -ze zwoju (po użyciu zaklęcia znikają)
    -z run (nie kończą się)

    Na karcie czaru jest napisanie ile punktów magii potrzeba jeśli gracz spełnia te warunki może poświęcić 1 turę i rzucić zaklęcie.

    przykładowa zaklęcia:

    -Zwój lodu (przeciwnik nie może się ruszać przez 2 tury)
    -Zwój kuli ognia (gracz zabiera przeciwnikowi jeden PŻ)
    -Zwój wyssania życia (zabiera przeciwnikowi jedna życia i daje graczowi przeciwnik wtedy nie atakuje podczas tej tury)
    -Zwój podwójnego ataku jeśli gracz wyrzuci 6 oczek mnożymy to przez 2 i to jest 12 do tego dochodzą bronie i inne ulepszacze)
    -Berserk (jeśli gracz wygra następna turę zabierze przeciwnikowi 2 życia)
    -Zwój niewidzialności (jeśli gracz twierdzi że przegra może użyć tego zwoju i uciec z pola bitwy

    Do tego dojdzie jeszcze wiele innych czarów

    Miasto: Tutaj można kupować różne przedmioty miecze,zbroje ,czary które ułatwią nam rozgrywkę
    te ulepszacze są narysowane na kartach
    Wioska Indian: Tutaj można kupić truciznę która podczas najbliższej walki będzie dodawała nam 2 pkt do ataku.

    Kapliczki: W tym etapie gry nie mają zastosowania

    Główny boss:

    Jest nim smok ma on 10 PŻ

    Starożytny Miecz: Jest on tak jakby zakończeniem gry kto go zdobędzie wygrywa

    Q jest to skrót od QUEST:

    Jest to zadanie losujemy kartę zadania i wybieramy czy bierzemy zadanie czy nie
    oczywiście za wykonanie zadania jest nagroda pod postacią złota,expa i przedmiotów

    Przykładowe zadanie:

    Elfy w pobliskim lesie atakuje mieszkańców proszę idź do lasu i zabij 3 elfy.
    Nagroda 15 złota 10 expa +



    No to chyba na tyle mam nadzieję że wam się spodobało wyraźcie swoje opinie i jeśli macie pomysły napiszcie go również w odpowiedzi

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna gra. Lubię czasem wrócić wspomnieniami do czasów, kiedy popularne były tradycyjne gry planszowe. Choć nie mogę zaprzeczyć, że uwielbiam też gry na konsolę z gamecard i gry MMO RPG.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam na mój blog http://hackingpod.blogspot.com/ lub http://wojtekhack.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem Wam szczerze, że Talisman - choć pałam do niego sentymentem - nudzi mnie jak fiks. Zdecydowanie wolę Relica.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie z kolei gra bardzo wciągnęła i zaliczyłem już z nią ładne, niedzielne godziny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Do dzisiaj jeden z najlepiej sprzedających się tytułów. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo jestem ciekawa czy wciąga... ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo lubię tę grę, gram już od jakiegoś czasu i nadal mi się nie znudziła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo fajna gra :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawy blog, a tę grę uwielbiam! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda fajnie;) szukam teraz gry dla siebie i dla dziewczyny:)

    http://www.document-manager.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. świetna gra :) do dzisiaj siadamy przy niej do stołu

    OdpowiedzUsuń
  17. Też sobie lubię w Nią pogrywać:) Jest prosta, łatwa i gra się mega:)

    http://www.ted.com/profiles/3688716

    OdpowiedzUsuń
  18. Wolę chińczyka, jest mniej skomplikowany;p

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajna gra, ale lepiej dołączyć któryś z dodatków

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna gra, tez bardzo polecam !!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam magię i miecz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie Karol to samo, magia i miecz są na pierwszym miejscu wśród planszówek :) Na drugim miejscu monopoly.

      Usuń
  22. Naprawdę bardzo fajny post. Pamiętam, jak za dzieciaka w to grałem i muszę powiedzieć, że troszkę mi tego brakuje. Teraz pracuję w szkole jazdy Albar i muszę powiedzieć, że nie spodziewałem się, że czas będzie tak szybko leciał. No cóż :) Ale może uda mi się tę grę gdzieś kupić.

    OdpowiedzUsuń
  23. Gra bardzo wciągająca, daje dużo możliwości, dlatego ciężko jest się znudzić :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Według mnie dziś naważniejsza w motoryzacji jest ekonomiczność danego samochodu. Producenci prześcigają się w nowinkach technologicznych często zapominająć o redukcji spalania auta, a potem celowo fałszują wyniki spalania. Przykładem dość głośnym był w ostatnich latach Volkswagen. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń